Japan

Sitter har i soffan med min mac i knat, tre katter vid min sida, kaffekop i hand och vantar pa att bli serverad frukost (som min alskade man lagar at mig just nu) och undrar hur i hela friden killen i 20-ars aldern jag precis sag pa rapport, kan "face the day" nar hans hus, familj, slaktingar och vanner har spolats bort av tsunamin? Vad for tankar flyger omkting i hand huvud just nu? Fortvivlan? sjalvklart! sorg? utan tvakan! radsla? forvirring? utan tro och hopp i Jesus? forsoker man ens att overleva da?

vi ser alla dessa bilder och inslag, men forstar vi?? kan vi nagonsin forsta?? hur kan vi hjalpa?? vasterbotten vill bygga tillfalliga trahus. vad kan vi andra gora?? pengar?? till vem?? be? sjalvklart!! praktiskt?? ingen aning!! vart vander vi oss?? om infrastrukturen inte fungerar ordentligt; vad gor man??!! kommer hjalporganisationer fram?? kommer dem att aka dit med ett karnkraftverk pa vag mot meltdown?? Praise God att Kina la konflikter bakom sig och skickade ett team att hjalpa till! vad kan resten av varlden gora? vad kan vi gora?

Herre Jesus, hjalp hjalporganisationer att komma fram. Hall de manniskor som vantar pa att bli raddadde vid liv tills de kan raddas. hjalp de overlevande att fa tillgang till mat, vatten, toaletter, klader och skydd. hjalp de som inte kan hitta sina narstaende att bli aterforenade. hjalp de som blivit ensamma kvar att  bli omhandetagna; hjalp dem att hitta nagon som alskar dem; hjalp dem hitta viljan att leva igen.  Men viktiaste av allt - lat dem lara kanna dig och hitta styrka, karlek och trost i dig.

i Jesu Namn
Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0