Filmdag! :D

Ar hemma i Belfast igen och eftersom min housemate forsvann ivag med hennes pojkvan (as of this week) for att "meet the parents" sa fick jag en hel dag i ett tommt hus helt for mig sjalv. Vad gora?? Filmkvalldag forstass!! :D

sa med en kopp te, nudlar (studentmaten nr.1), ett paket choklad digestivekex och hollands lakrits (hjalp vad det later hemskt tillsammans -men det ar gott vart for sig :D) sa ar jag laddad och klar for ett filmmarton!

Forst ut har vi: The Wedding Singer, en typisk 80-tals film med Adam Sandler. Vard att se bara for de skrattretande kladerna, fargskalorna och musiken (som stundtals ar (tro det eller ej) - bra. Trots allt detta har filmen en ganska sot handling och ar saledes en helt ok eftermiddag-spenderad-i-sangen-film :)





andra filmen for dagen blir: Under the Tuscan Sun. En av mina favoriter. En amerikanska har mitt i livet blivit ensam och darfor bestamt sig for att gora nagot at det. Ett infall tar henne till tuscana dar manniskorna omkring henne och ett litet hus forandrar bade hennes attityd till livet likval som hennes forstaelse for sig sjalv. Gilmore fans kannske ocksa hittar en bekant bland ansikterna...




Hjalp! vad hande med tiden! en tredje film och klockan ar 21:14! Det blev valdigt mycket girl power har nar jag bestamde mig for att se Elizabeth -the Golden Age om Drottning Elizabeth I av England. Fantastik epic film om hennes tankar, kanslor och erfarenheter som hon hade under sina ar som drottning. later pretantiost och trakigt, men ar faktiskt riktigt gripande och intressant. Dessutom ar det ju alltid ett plus att fa ens nya hemlands historia upspelad for en. :D





Nu ar jag i desperat behov av en kopp te, sa so long sa lange sa kanske vi ses igen om det blir en film till. :) tills dess "live long and prosper" ;)

Kommentarer
Postat av: Madde

Låter som mycket bra filmval! :D

THE WEDDING SINGER - Den har jag faktiskt sett! Håller med dig, mysig och helt ok för en filmdag. ;)

UNDER THE TUSCAN SUN - Love this! Jättehärligt film! och jag vet vem du menar. ;) Killen som hon blir kär i på slutet - det är ju Rorys pappa! :) Fick en liten chock när jag såg det senast och upptäckte det.

ELIZABETH - THE GOLDEN AGE - Har inte sett denna, men det verkade ju väldigt spännande, så som du målade upp det.



Hoppas du hade det mysigt! :)

Och hur gick mötet med föräldrarna för veckans pojkvän? ;)



Massor med kramar!

2010-06-13 @ 11:55:56
URL: http://imaddesbubbla.blogg.se/
Postat av: Malin

Det var en harlig och valdigt valbehovligt att fa en dag for mig sjalv :)



Har du sett THE WEDDING SINGER?? visst ar den harlig! :)



lol! Visst ar det Rorys pappa! sag det for forsta gangen nar jag sag den nu! :D jag satte mig upp och sa 'namen jag vet ju vem det ar!! vem ar det??!! jag VET att jag kanner till honom!! RORY!!!!! Det ar ju Rorys pappa!!!!! vad HETER han??? Jag VET ju vad han heter!!! CHRISTOFFER!!!!! JA!!! CHRISTOPHER AR I UNDER THE TUSCAN SUN!!!!!' tihi jag blev lite smatt galen och excited. :D tihi....



Elizabeth ar riktigt bra, men man maste vara pa ratt humor for att se den bara :)



Ricky (traffade du honom??) fick traffa MArlenes mamma och syster. hennes brorsa uppeholl hennes pappa sa att Ricky skulle fa det lite lattare :D lol men det gick bra :D de ar sa glada och giddy :D det ar riktigt harligt att se :)



kramar i tusental!

2010-06-13 @ 15:50:29
URL: http://theswedeturnedparsnip

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0